Pauline Lorier
Prinses Beatrixstraat 12, 3981BJ
Bunnik
Utrecht

Omschrijving

Goede zorg voor patiënten vraagt goede zorg voor de (mede)werkers en de onderlinge samenwerking.
Met veel plezier ben ik als gedragswetenschapper, communicatietrainer/-docent, supervisor/coach en kwaliteitsconsulent alweer vele jaren betrokken bij het opleiden van (huis)artsen en praktijkmedewerkers en kwaliteitsontwikkeling in huisartspraktijken.

In al deze activiteiten besteed ik veel aandacht aan het stilstaan bij/zoeken naar wat voor mijn cliënt(en) inspiratiebronnen/energiegevers zijn energievreters zijn.

Een positieve, oplossingsgerichte benadering maakt leren leuk:
Veel aandacht dus voor wat goed gaat en hoe je die ervaringen kunt gebruiken in situaties die moeilijker zijn.
En problemen bekijken als mogelijkheden tot groei en verandering.

Dat betekent:
Denken in mogelijkheden in plaats van beperkingen: Ja-en in plaats van ja-maar.
Kijken naar wat wèrkt en daarbij buiten de lijntjes (leren) denken.

Werken aan belangrijke voorwaarden zoals
-(Samen) Verantwoordelijkheid nemen voor het oplossen van problemen.
– Open communicatie over essentiële zaken.
– Inzichten vertalen in actie
– Niet te vergeten: Humor!

Route